środa, 4 kwietnia 2012

Urodzinowe serowo-marcepanowe.

Dziś... Urodzinowe ciasto dla mojej mamy. Impresja własna. Połączyłam jej ulubiony sernik z domowym marcepanem, za którym wprost przepada. Plus czekoladowy bonus. Prezent udany, bo bardzo smakował. No cóż mam nadzieję, że osłodzi jej czas oczekiwania na pana listonosza z właściwym pakuneczkiem :).

Składniki(na 1 porcje):

Spód:
200 g mielonych migdałów
5 łyżek cukru pudru
aromat/olejek migdałowy
200 g herbatników typu petit beurre
100 ml likieru czekoladowego
50 g gorzkiej czekolady

Mielone migdały w food processorze połączyć z cukrem pudrem, aromatem migdałowym i kilkoma łyżkami wody, tak aby masa nie była zbyt gęsta - musi się delikatnie ciągnąć. Herbatniki pokruszyć. Marcepan zagnieść z pokruszonymi herbatnikami i likierem. Tortownicę obłożyć folią aluminiową, oblepić masą spód i w miarę możliwości boki. Posypać pokruszoną czekoladą. Odstawić na 15 minut do lodówki.

Masa:
1 kg trzykrotnie mielonego twarogu
5 jajek
1 cukier waniliowy
6 łyżek cukru
1 łyżka esencji pomarańczowej
1 duży budyń - u mnie o smaku toffie
50 g gorzkiej czekolady

Twaróg zmiksować z cukrem, budyniem i esencją. Miksując wbijać po jednym jajku. Masę wylać na spód. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 45 minut, po tym czasie ciasto wyjąć rozłożyć na wierzchu pokruszoną czekoladę i zapiekać kolejne 10-15 minut. Smacznego.

19 komentarzy:

  1. Cokolwiek byłoby w pakuneczku, zamieniłabym na To.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo, jaki fajny i pyszny <3
    wszystkiego najlepszego dla Mamusi!

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniały sernik! ale wypasiony.
    i ja się do życzeń dla Mamy dołączam ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasto nie może nie smakować! :D
    Wszystkiego najsłodszego dla Mamy =*

    OdpowiedzUsuń
  5. Mamusia odpowiednio rozpieszczona przez kochaną córeczkę. :)

    słodziutki sernik, ubóstwiam serniki ponad wszystkie wypieki! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, zazdroszczę mamie :D Moja też przepada za marcepanem, może podrzucę jej przepis ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że moja mama nie lubi marcepanu, ale na moje urodziny... chociaż nie. Na imieniny, bo są szybciej, czemu nie?
    pozdrawiam ;3

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda niezwykle ciekawie :) lubię marcepan!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostań moją córką :D świetny pomysł na ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  10. sernik uwielbiam ;) a za marcepanem nie przepadam ;p
    a ciacho wygląda mega pysznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. tak, tak, koniecznie wypróbuj! :) a taką kurteczkę możesz znaleźć w Pull & Bear :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja mama to ma z Tobą dobrze. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ja też mam zwyczaj dawać ciasta w prezencie i wszystkim moim znajomym bardzo ten pomysł przypadł do gustu

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoja mam chyba była zadowolona. ;P
    Uwielbiam takie ciasta! ;) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mm wygląda przepysznie !
    Dobry pomysł na prezent :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda wspaniale! Pewnie jeszcze lepiej smakuje.:)
    Dziękuję i też życzę wesołych świąt.;)

    OdpowiedzUsuń